سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 نکته برای اجتماعی تر کردن وب سایت شما

اگر وب سایتی را اداره می کنید ، بدون شک با بهینه سازی موتور جستجو آشنایی دارید. اکنون ، "بهینه سازی اجتماعی" را به لیست کارهای خود اضافه کنید.

وب سایتی که برای به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی بهینه شده است ، به طور معمول بازدید بیشتری را به خود جلب می کند و باعث تعامل بیشتر با مشتریان می شود. اما بهینه سازی اجتماعی دقیقاً به چه معناست؟ آیا مسئله فقط افزودن دکمه های اشتراک اجتماعی به صفحات است؟ در واقع ، این موارد شامل تشویق به اشتراک گذاری بیشتر در صفحات خود تا جستجوی بازخورد بیشتر از بازدید کنندگان است.

برای اجتماعی شدن وب سایت خود ، این پنج نکته را برای فراتر رفتن از دکمه ها در نظر بگیرید:

1. یک تجربه اجتماعی بیشتر را تشویق کنید:

این اعتقاد وجود دارد که مردم یا آن را تقسیم می کنند یا نمی کنند. اینطور نیست با انتخاب "کلمات هوشمندانه از نظر احساسی" می توانید اشتراک و مشارکت در وب سایت خود را تشویق کنید. این بدان معناست که شما کلماتی را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد و مکالمه ای به نظر برسد.

این یک عمل را برمی انگیزد و همچنین باعث می شود کلیک بیشتر یک تجربه شخصی برای کاربر باشد. شخصی سازی آن نیز به نوبه خود می تواند به کاربران کمک کند درمورد گذاشتن نظر یا اشتراک گذاری در سایت شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

2. سطح کیفیت محتوا را بالا ببرید:

ایجاد محتوای متمایزی که مشتریان شما آن را جالب و مفید می دانند ، البته کلیدی در هر استراتژی موفق بازاریابی آنلاین است. بدون چنین محتوایی ، کمتر احتمال دارد که صفحات شما توسط سایت های دیگر کشف و به آنها پیوند داده شوند.

بهبود کیفیت محتوای شما یکی از راه های اجتماعی شدن سایت شماست. در مورد آن فکر کنید آیا در حال ایجاد مقالات ، پست های وبلاگ یا فیلم هایی هستید که ارزش اشتراک گذاری دارد؟ به عنوان مثال ، مطمئن شوید که عناوین شما فریبنده هستند. حتماً دکمه های اشتراک خود را از نزدیک با قطعات محتوا ادغام کنید.

قالب و طول محتوا نیز مهم است. اینفوگرافیک ها ، فیلم ها و پست های مختصر وبلاگ معمولاً بیشتر از قطعات عمیق و طولانی به اشتراک گذاشته می شوند زیرا به راحتی و به سرعت هضم می شوند. این مسئله به ویژه با افزایش تعداد مصرف کنندگان دستگاه های تلفن همراه بسیار مهم است.

3. در صورت امکان تشویق کنید:

با ایجاد انگیزه در بازدیدکنندگان خود با ویژگی های گیمیفیکیشن مانند نشان ، تعداد و ستاره ، شما به یک نیاز ذاتی برای رقابت و پیروزی بازی می کنید. از خود بپرسید چه چیزهایی را می توان در سایت شما تغییر داد تا به اشتراک گذاری ایجاد شود. شاید این چیزی به سادگی رتبه بندی یا رأی دادن باشد.

یک نمونه از مشوق های موفقیت آمیز ، برنامه "خریدار باش" از ModCloth است. خرده فروش آنلاین لباس قدیمی خریداران را به رای گیری در مورد لباس بعدی که شرکت باید بفروشد دعوت می کند. همچنین مشتریان تشویق می شوند لباس را به دوستان خود تبلیغ کنند تا رای بیشتری بگیرند. اگر یک لباس به اندازه کافی رأی آورد ، ModCloth لباس را حمل می کند.

این برنامه خریداران را تشویق می کند که اغلب بازدیدها را انجام دهند ، بازدید از سایت را افزایش دهند و فروش بالقوه را افزایش دهند. پاداش خریداران این است که بتوانند لباسی را خریداری کنند که در جای دیگری حمل نشده باشد. این یک برد-برد است.

4. فعالانه به دنبال بازخورد مشتری باشید:

آخرین باری که از بازدیدکنندگان خود خواسته اید چه چیزی را می خواهند بعدی ببینند ، کی بوده است؟ خواه از آنها بخواهند در مورد ویژگی بعدی که ایجاد می کنید رأی دهند یا محصولی را انتخاب کنند که دوست دارند ببینند شما را فروخته اید ، قدرت بازخورد را دست کم نگیرید. منابع انبوه در سایت شما می تواند کاربران را ترغیب کند تا هم با شما و هم با یکدیگر روابط اجتماعی داشته باشند.

یک مثال از شرکت تحلیلی تبدیل و نگهداری KISSmetrics ارائه شده است ، که اولین سال خود را صرف پرسیدن مشتریان برای معیارهای مورد نیاز و کجا در برنامه آن کرد. با تکیه بر بازخورد مشتری ، KISSmetrics توانست انتظارات مشتری را در کل سیستم عامل خود برآورده کند. این رویکرد به افزایش حفظ مشتری و همچنین احتمال بازخورد در آینده کمک کرد.

5. پیگیری مجدانه و انجام تنظیمات:

شاید باور داشته باشید که برخی از مارک ها بیش از دیگران در تعامل اجتماعی پیروز می شوند ، اما به ندرت چنین است. موفقیت اغلب به یک فرآیند استراتژیک آزمایش و انجام تنظیمات برمی گردد.

برای افزایش تعامل در سایت خود ، فاکتورهایی مانند اینکه دکمه های اشتراک گذاری به کجا می روند و کدام نوع پیام ها تعامل مشتری را ترغیب می کنند ، آزمایش کنید. اکثر سایت ها دارای Google Analytics یا سایر ابزارهای تحقیقاتی هستند ، اما تعداد کمی از آنها برای ردیابی ترافیک شبکه های اجتماعی و درک بهتر نحوه تعامل افراد در سایتشان از آنها استفاده می کنند. تغییرات ساده مانند استفاده از زبان مستقیم بیشتر می تواند فعالیت اجتماعی را تقویت کند.

مشاغلی که از آزمایش و تنظیم استراتژی های بهینه سازی اجتماعی خودداری می کنند ، دریافتند که تعامل به سرعت متزلزل می شود و رقبا با خوشحالی با طرفداران سابق خود ارتباط برقرار می کنند.