نحوه استفاده از روانشناسی رنگ برای افزایش تبدیل وب سایت:

 رنگ بر نگرشها و احساسات ما تأثیر زیادی می گذارد. وقتی چشمان ما رنگ می گیرد ، با ناحیه ای از مغز معروف به هیپوتالاموس ارتباط برقرار می کنیم که به نوبه خود آبشار سیگنالهایی را به غده هیپوفیز ، سیستم غدد درون ریز و سپس غدد تیروئید می فرستد. غدد تیروئید سیگنال ترشح هورمون ها را نشان می دهد ، که باعث نوسان خلق و خوی ، احساسات و رفتار منتج می شود.

تحقیقات انجام شده از QuickSprout نشان می دهد که 90? از ارزیابی های محصول مربوط به رنگ است. نیل پاتل نوشت: "رنگ" 85? دلیل خرید کالای خاص است. " این یک واقعیت بدون ذهنیت برای هر وب سایتی است که رنگ روی تبدیل تأثیر می گذارد. 

بنابراین ، خط پایین این است: از رنگهای مناسب استفاده کنید ، و برنده شوید.

روانشناسی رنگ چیست؟

برای درک واقعاً نکات زیر ، از کمی اطلاعات روانشناسی رنگ بهره خواهید برد.

روانشناسی رنگ ، علمی است که چگونه رنگ بر رفتار انسان تأثیر می گذارد. روانشناسی رنگ در واقع شاخه ای از زمینه گسترده تر روانشناسی رفتاری است. کافی است بگوییم که این یک زمینه بسیار پیچیده است. برخی از بدبینان به دلیل دشواری در آزمون تئوری ها ، حتی از کل حوزه روانشناسی رنگ چشم پوشی می کنند. تحقیقات خود من در مورد موضوع ، همانطور که این مقاله بیان می کند ، فاقد شواهد علمی برای پشتیبان گیری از هر ادعا است. اما این به تنهایی دلیلی برای رد کردن تأثیر عمیق و غیرقابل اجتناب که رنگ بر مردم دارد ، نیست.

واقعیت های کلیدی نظریه رنگ وجود دارد که غیرقابل انکار است. Satyendra Singh در مقاله ای که با مجله بررسی شده است ، تصریح کرد که فقط 90 ثانیه طول می کشد تا مشتری بتواند نظر خود را درباره یک محصول بیان کند. و ، 62-90 that از این تعامل فقط با رنگ محصول تعیین می شود.

روانشناسی رنگ یک زمینه مورد مطالعه برای رهبران ، مدیران اداری ، معماران ، باغبانان ، سرآشپزها ، طراحان محصول ، طراحان بسته بندی ، صاحبان فروشگاه ها و حتی والدین انتظار است که برای ورود جدید مهد کودک را نقاشی کنند! رنگ بسیار مهم است. موفقیت ما به نحوه استفاده از رنگ بستگی دارد.

از کجا باید رنگ استفاده کرد؟

بیایید به متن ما متمایل شویم. از آنجا که رنگ فراگیر است ، باید درک کنیم که باید از این نکات رنگی استفاده کنید. در این مقاله به استفاده از رنگ در طراحی وب سایت پرداخته شده است. به طور خاص ، ما در مورد رنگ بندی یک وب سایت صحبت می کنیم ، که شامل رنگ های گرافیک قهرمان ، نوع تیتر ، مرزها ، پس زمینه ها ، دکمه ها و پنجره ها است.

در مثال زیر ، NinjaJump از یک طرح رنگی سبز-زرد-قرمز در آرم ، شماره تلفن ، فیلم C2A ، نوار منو ، گرافیک ، منوی دسته ، زیر عنوان ها و نوار کناری استفاده می کند. نکاتی که در ادامه در مورد آنها بحث خواهیم کرد می تواند به روشهای مشابه استفاده شود - منوها ، ستون های فرعی ، طرح های رنگی و غیره.

استفاده از رنگ مناسب به روش درست:

رنگ یک چیز پیچیده است. شما باید از آن به روش صحیح ، در زمان مناسب ، با مخاطبان مناسب و برای هدف درست استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر در حال فروش خانه های پرش فنری - چیزهایی هستید که بچه ها در آن بازی می کنند - شما نمی خواهید از یک وب سایت سیاه استفاده کنید.

برای سایت خانه پرش ، شما می خواهید بسیاری از رنگ های روشن و پر جنب و جوش ، احتمالاً برخی از قرمزها ، سبزیجات و شاید یک چاشنی زرد برای اندازه گیری مناسب داشته باشید. اگر از طرف دیگر محصولی را به زنان می فروشید ، نمی خواهید از قهوه ای یا نارنجی استفاده کنید. شاید به همین دلیل باشد که Loreal در صفحه اصلی تجارت الکترونیکی خود از سیاه و سفید ، با روکش ارغوانی استفاده می کند.

من تمام ترفندهای زیر را توضیح خواهم داد. برای موفقیت در استفاده از روانشناسی رنگ مناسب ، باید این اصول اصلی را دنبال کنید:

راه درست

زمان مناسب

مخاطب مناسب

هدف درست

در اینجا نکاتی وجود دارد که جوانب مثبت هنگام برخورد با تبدیل و رنگ از آنها استفاده می کنند.نکاتی درباره رنگ که باعث بهبود تبدیل شما می شود:

1. زنان خاکستری ، نارنجی و قهوه ای را دوست ندارند. آنها آبی ، بنفش و سبز را دوست دارند.

تفاوتهای جامعه شناختی بین ترجیحات رنگ ، خود یک شاخه کامل از مطالعه است. پاتل آن را درست وقتی که استناد کرد به رنگهای ترجیح داده شده و از نظر دو جنس مخالف نبود.

در یک نظرسنجی در مورد رنگ و جنسیت ، 35? از خانم ها اظهار داشتند که رنگ آبی رنگ مورد علاقه آنها است ، پس از آن بنفش (23?) و سبز (14?). 33? از زنان اعتراف کردند که رنگ نارنجی کمترین رنگ مورد علاقه آنها بود ، پس از آن قهوه ای (33?) و خاکستری (17?).

مطالعات دیگر این یافته ها را تأیید کرده اند و نشانگر عدم تمایل زن به تن های خاکی و اولویت برای رنگ های اولیه با رنگ های رنگی هستند. نگاه کنید که چگونه این بازی انجام می شود. از تقریباً به هر سایت تجارت الکترونیکی که مخاطب آن زن است مراجعه کنید و این تنظیمات رنگی زنانه را تأیید می کنید.

2. مردان مانند بنفش ، نارنجی و قهوه ای دوست ندارند. مردان مانند آبی ، سبز و سیاه را دوست دارند.

اگر برای مردان بازاریابی می کنید ، این رنگهایی است که باید از آن دوری کنید: بنفش ، نارنجی و قهوه ای. در عوض از رنگ های آبی ، سبز و سیاه استفاده کنید. این رنگها - آبی ، سبز و سیاه - به طور سنتی با بدخوابی همراه است. با این حال ، برای برخی این تعجب آور است که قهوه ای انتخاب مورد علاقه نیست.

3. برای رشد اعتماد کاربر از رنگ آبی استفاده کنید:

آبی با دلیل خوب یکی از پر رنگ ترین رنگ هاست. افراد زیادی مانند آبی دوست دارند.

رنگ آبی رنگ اعتماد ، آرامش ، نظم و وفاداری است.

رنگ آبی به ذهن آرامش و آرامش می بخشد. این اغلب به عنوان صلح آمیز ، آرام ، ایمن و منظم توصیف می شود.

در جامعه تحقیق درباره تأثیرات روانشناختی رنگ آبی توافق گسترده ای وجود دارد. پیام لطیف آن از اعتماد به نفس و آرامش صادق است. می توانید از این طریق به نفع خود در وب سایت و صفحات فرود استفاده کنید.

شرکتی که به عنوان مجرای میلیاردها دلار خدمت می کند ، پی پال ، رنگ آبی را نیز ترجیح می دهد. احتمال وجود دارد ، این به بهبود قابلیت اطمینان آنها کمک می کند. اگر می خواستند مثلاً قرمز یا نارنجی به عنوان رنگ موضوع و مارک تجاری را امتحان کنید ، احتمالاً آنها همان سطح تبدیل را ندارند.

4- رنگ زرد برای هشدارهاست:

رنگ زرد رنگ هشدار دهنده است. از این رو ، رنگ زرد برای علائم هشدار دهنده ، سیگنالهای راهنمایی و رانندگی و علائم کف مرطوب استفاده می شود.

به نظر می رسد عجیب است که برخی روانشناسان رنگ ، رنگ زرد را رنگ شادی اعلام می کنند. Business Insider گزارش می دهد که "مارک ها از رنگ زرد برای نشان دادن سرگرم کننده و دوستانه بودن استفاده می کنند." این احتمال وجود دارد که رنگ زرد بتواند بازیگرایی را نشان دهد. با این حال ، از آنجا که رنگ زرد باعث تحریک مرکز هیجان مغز می شود ، احساس بازیگویی ممکن است صرفاً حالت افزایش احساسات و پاسخ باشد ، نه دقیقاً شادی.

روانشناسی رنگ از نزدیک با خاطرات و تجربیات گره خورده است. بنابراین ، اگر شخصی با داشتن پیراهن زرد ، تجربه غذا خوردن در یک فست فود با قوس های زرد یا زندگی در خانه ای با دیوارهای زرد ، تجربه بسیار دلپذیری داشته باشد ، ممکن است با استفاده از حافظه ، رنگ زرد باعث شادی شود.