سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحان بر وب حاکم خواهند شد:

25 سال گذشته وب همه چیز در مورد کد بوده است. آنهایی که توانسته اند زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرند و از قدرت ویرایشگر متن استفاده کنند ، محصولاتی باورنکردنی ساخته اند و غالباً به طور عالی به آنها پاداش داده می شود.در حالی که طراحان نقش مهمی ایفا کرده اند ، آنها بیشتر در پشت صحنه قرار داشته اند. طراحان همواره با جریان کاری توسعه وب مخالف بوده اند و مانع ابزارهای محدود و استانداردهای کند هستند.25 سال آینده وب همه چیز در مورد طراحی خواهد بود. ما می توانیم با باز کردن قدرت توسعه وب به توده ها پیشرفت چشم گیری بیشتری داشته باشیم. شبیه به نحوه تبدیل یک بار نرم افزار دسک تاپ ، یا اینکه چگونه خدمات وبلاگ نویسی چشم انداز نشر را متحول کرده است ، یک نرم افزار قدرتمند طراحی وب می تواند نحوه ایجاد وب را به طور کامل تغییر دهد.

پارادوکس پیشرفت:

هنگامی که من برای اولین بار در سال 1999 وارد طراحی وب شدم ، فقط چند ماه بازی با Dreamweaver طول کشید تا اکثر ابزارهای طراح وب را یاد بگیرم. تقریباً بلافاصله ، احساس قدرت کردم و شروع به انجام پروژه های واقعی برای مشاغل واقعی کردم که به من پول واقعی پرداخت می کردند.اما ورود به طراحی وب امروز یک چالش کاملاً متفاوت است. در حالی که مرورگرها استاندارد تر و قابل پیش بینی تر شده اند ، منحنی یادگیری برای توسعه برای آنها تندتر از همیشه است. HTML و CSS در دامنه قابل توجهی گسترش یافته اند ، و جاوا اسکریپت به یک مؤلفه بسیار حیاتی بیشتر وب سایت ها و برنامه ها تبدیل شده است.

اگرچه ما چارچوب ها و ابزارهای زیادی در اطراف گردش کار طراحی وب ساخته شده ایم ، تقریباً همه آنها براساس کد هستند و به ویرایشگرهای متنی که اکثر طراحان ندارند ، نیاز به سطح آسایش دارند. تعداد بیشماری از چارچوب ها ، مبتدیان را به سمت پارادوکسی از انتخاب سوق می دهد ، و باعث می شود بسیاری از آنها قبل از فهم اصول ، دست بکشند.

اما ورود به طراحی وب امروز یک چالش کاملاً متفاوت است. در حالی که مرورگرها استاندارد تر و قابل پیش بینی تر شده اند ، منحنی یادگیری برای توسعه برای آنها تندتر از همیشه است. HTML و CSS در دامنه قابل توجهی گسترش یافته اند ، و جاوا اسکریپت به یک مؤلفه بسیار حیاتی بیشتر وب سایت ها و برنامه ها تبدیل شده است.

اگرچه ما چارچوب ها و ابزارهای زیادی در اطراف گردش کار طراحی وب ساخته شده ایم ، تقریباً همه آنها براساس کد هستند و به ویرایشگرهای متنی که اکثر طراحان ندارند ، نیاز به سطح آسایش دارند. تعداد بیشماری از چارچوب ها ، مبتدیان را به سمت پارادوکسی از انتخاب سوق می دهد ، و باعث می شود بسیاری از آنها قبل از فهم اصول ، دست بکشند.

اگر این کافی نبود ، انفجار تلفن های هوشمند و تبلت ها کار طراح وب را حتی سخت تر کرده است. طراحان دیگر نمی توانند یک بوم با عرض ثابت فرض کنند ، و باید اطمینان حاصل کنند که طرح های آنها در هر رزولوشن ممکن تنظیم صحیح و جریان می یابد. آنها باید نگران سرعت شبکه ، پیشرفت تدریجی ، نمایش داده شد رسانه ها ، سؤالات مرورگر و غیره باشند. کمکی نمی کند که راه حل های همه این مشکلات ، کتابخانه های کد باشند.

بنابراین در حالی که وب پیشرفت فوق العاده ای داشته است ، استفاده از قدرت آن به طور فزاینده ای دشوار شده است. این مایه تاسف است ، زیرا این بدان معناست که بسیاری از افراد از آنجا خارج شده اند زیرا آنها نمی دانند چگونه کد گذاری کنند.

دستگیری توسعه:

با وجود پیچیدگی روزافزون توسعه وب ، در 10 سال گذشته تقریباً پیشرفت صفر در ابزار طراحی وب بصری حاصل شده است. به نظر می رسد تمام انگیزه های پشت پرده Dreamweaver با دستیابی به Adobe کشته شده اند و بیشتر ابزارهای جدیدی که ظهور کرده اند مبتنی بر نوشتن کد بوده اند. به نظر می رسد که کد یک عصای خوب را فراهم کرده است ، گویی ما به عنوان یک صنعت پذیرفته ایم که این تنها راه جدی برای ایجاد وب است.

اما چرا باید کد دست نوشته را تنها راه حل "مناسب" بدانیم؟ چندین دهه است که طراحان گرافیک ابزاری مانند Photoshop و Illustrator را برای کار در محیط متوسط ??خود دارند و آنها را از ریاضیات Bzzier و جزئیات arcane از تایپ بدنی خلاص می کنند. طراحان چاپ به نرم افزارهای انتشار دسک تاپ بصری مانند InDesign دسترسی دارند. هنرمندان سه بعدی نرم افزارهای مدل سازی و انیمیشن دارند که می توانند مستقیماً دستکاری شوند. و با این حال ، طراحان وب با دو انتخاب زیر حد مجاز گیر کرده اند: یا یاد می گیرند که برای برنامه نویسی برای ترجمه طرح ها به یک راه حل کاری ، به برنامه نویسی متکی باشند. این کاملاً شکسته است!

واقعیت غم انگیز این است که ما به سختی از ابزارهای عالی مخصوصاً برای ایجاد وب فاقد ابزار هستیم و برای باز کردن قفل بیشتر پتانسیل وب ، باید آنها را بسازیم. گفتن راه حل خوبی به طراحان مبنی بر اینکه باید یاد بگیرند کد نویسی کنند.

قابلیت های طراحان گرافیکی و رابط امروز از ابزارهایی که به زنده ماندن ایده هایشان کمک می کند فراتر است. به جای دسترسی به یک محیط جامع طراحی وب ، طراحان مجبور هستند مشکلات خود را با تلاش برای جمع کردن صدها چارچوب مختلف ، پیش پردازنده ها و قطعات کد ، حل کنند. جای تعجب نیست که بسیاری از طراحان احساس غرق شدن کرده و برای اجرای ایده های خود باید به دیگران اعتماد کنند.

یک ابزار طراحی وب ایده آل:

یک ابزار طراحی وب ایده آل باید متناسب با محیط تعاملی وب باشد و به طراح این امکان را می دهد تا بطور مستقیم بوم خود را دستکاری کند. لازم نیست طراحان کدی را در یک ویرایشگر تایپ کنند و سپس به مکان دیگری بروند تا ببینند نتیجه یک عمل با هدف آنها مطابقت دارد - این یک روش جالب برای انجام کارهای خلاقانه است!

یک ابزار طراحی وب ایده آل باید تجسمی بینایی در اطراف اولیه اولیه توسعه وب ایجاد کند. این باید به طراحان قدرت ایجاد داده های پویا و تزریق یکپارچه آن را به طرح ها و چیدمان ها بدهد. این امر می تواند بدون استفاده از اسکریپت های jQuery ، به صورت بصری تعامل کاربر را مشخص کند. و این باید طراحان را قادر سازد که سیستم های سبکی منعطف و اجزای قابل استفاده مجدد ایجاد کنند و این کار را بدون نیاز به پیش زمینه در برنامه نویسی انجام دهند.

یک ابزار طراحی وب ایده آل باید از ویژگی های کد و پیاده سازی فراتر رود و به طراحان کمک کند تا روی مواردی که واقعاً مهم هستند - مانند داده ها ، زیبایی شناسی ، تعامل و قابلیت استفاده - تمرکز کنند. طراحان نباید در مورد بانکهای اطلاعاتی ، سرویس گیرندگان FTP ، کوچک سازی پرونده ها یا حتی کد HTML و CSS نگران نباشند. در عین حال ، باید به فن آوری هایی که وب را تشکیل می دهند احترام بگذارد و کدهای تمیز ، ساختاری و عملکردی تولید کند.

در Webflow ، ما این وظیفه را برای ساختن این ابزار طراحی اسطوره ای وب ساخته ایم ، و در حال حاضر اولین قدم ها را به سمت ایده آل آینده برداشته ایم. ما در حال ایجاد یک محیط طراحی وب یکپارچه هستیم که به طراحان این امکان را می دهد که نه تنها وب سایت ها را عالی جلوه دهند ، بلکه مشکلات واقعی را در وب حل کنند.

طراحی نمی تواند خودکار باشد:

طراحی یک زبان جهانی است. این مرزها ، نژادها و زبانهای گفتاری فراتر می رود. دائماً در حال تغییر و سازگاری با ایده های جدید ، سیستم عامل های جدید و محیط های جدید است. این ذاتاً انسانی تر از برنامه نویسی است - بیشتر ما می توانند طراحی خوبی را از بد تعریف کنیم ، در حالی که تنها درصد کمی می تواند کد خوب را شناسایی کند. طراحی واسط بین مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم و راه حل هایی که برای غلبه بر آنها ایجاد می کنیم.

برخلاف بسیاری از رشته های فنی ، طراحی اتوماتیک غیرممکن است. همانند ادبیات و هنرهای عالی ، طراحی عالی به همدلی و احساسات انسان توجه دارد. اگر به طریقی بتوانیم طراحی را به صورت خودکار انجام دهیم ، باید اساساً بشریت را به صورت خودکار داشته باشیم.

طراحی یک راه حل بسیار مهمتر از اجرای آن در زیر پوشش ها است ، زیرا حالت دوم تقریباً همیشه برای کاربر نامرئی است و می تواند تعداد زیادی از تغییرهای مختلف را بدست آورد. این یک صفحه وب ساده ، یک روزنامه آنلاین غنی از داده ها یا یک برنامه تعاملی تمام عیار است - چگونگی تجربه کاربران با استفاده از آن ، به راحتی کد زمینه ای را که برای ساختن آن استفاده می کند ، فریب می دهد.

چرا این مهم است؟ از آنجا که برای حرکت سریع وب به جلو ، باید بپذیریم که طراحی مخرج مشترک پشت اکثر محتوا و تجربیات در وب است. کد نیست. کد فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف است. جزئیات اجرایی ، البته مهم است. و با این حال ، نوشتن HTML ، CSS و JavaScript هنوز شرط لازم برای ایجاد وب است.

در Webflow ، ما در حال کار بر روی قرار دادن طراحی جلو و مرکز هستیم ، در حالی که حداکثر بیت های برنامه نویسی تکراری را به طور خودکار دور می کند. و ما این کار را به روشی انجام می دهیم که کد نهایی را لاغر ، تمیز و سریع نگه می دارد - بدون آنکه به میانبرهایی استفاده کنید که کنوانسیون های تعیین شده را می شکنند.

به سمت وب بهتر:

اگرچه وب حدود 25 سال است که وجود دارد ، ما هنوز درحال تعجب هستیم. وب یک مرز جدید است و تاکنون فقط تعداد معدودی از افراد نجیب برای شروع کاوش در آن بیرون رفته اند. سفارشات بزرگی برای نوآوری بیشتر از پشت سر ما وجود دارد.

اگر قرار باشد وب به تمام پتانسیل خود برسد ، ما باید مرزهای فنی کمتری را به افراد بیشتری توانمند کنیم. نیازها و قابلیت های اینترنت سریعتر رشد خواهد کرد تا جامعه بتواند برنامه نویسان رایانه ای جدید را تربیت کند ، بنابراین ما چاره ای نداریم که از برنامه نویسی گذشته فراتر برویم تا با این رسانه جدید زیبا ارتباط برقرار کنیم.

با وجود موانع فنی خارج از معادله ، می توانیم یک رنسانس خلاق در وب ایجاد کنیم. طراحان فقط ایده و رویاپردازی نخواهند کرد ، بلکه در واقع این قدرت را دارند که آنها را زنده کنند!