سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی حرکت در تجارب دیجیتالی آینده:

وقتی طراحان محصولی را خلق می کنند ، برای کاربران داستان تعریف می کنند. طراحان ابزارهای زیادی برای جذابتر کردن یک داستان دارند. طراحی حرکت یکی از قدرتمندترین ابزارهای طراحان است. قدرت واقعی حرکت را می توان در تجربه های موبایل مشاهده کرد. یک برنامه تلفن همراه بدون حرکت فقط دنباله ای از صفحه نمایش های مستقل است. اما وقتی طراحان حرکت را معرفی می کنند ، یک اتفاق جادویی رخ می دهد - یک طرح زنده می شود - یک برنامه به یک داستان تعاملی تبدیل می شود که می تواند کاربران را درگیر خود کند.امروز ما با دستیاران هوش مصنوعی (AI) مفهوم طراحی حرکت را در رابط های آینده کشف می کنیم.

آینده سازی هوش مصنوعی:

 

دستیار هوش مصنوعی ویژگی مشترک بسیاری از اتومبیل های مدرن و گوشی های هوشمند است. به زبان ساده ، سیستمی است که به کاربران کمک می کند کارهای روزمره مانند سفارش پیتزا یا تعیین مقصد را حل کنند. روند تعامل با یک سیستم کاملاً واضح به نظر می رسد - کاربران سیستم را فعال می کنند و فرمانی را ارائه می دهند (در بیشتر موارد از طریق صوتی) ، سیستم درخواستی را ارائه می دهد و با جزئیات پاسخ می دهد.

وضعیت فعلی طراحی هوش مصنوعی دارای دو جنبه مهم است:

بازخورد ارائه شده توسط یک سیستم بسیار آموزنده نیست. مشخص نیست که یک سیستم چگونه درخواست شما را کنترل می کند یا دقیقاً با اطلاعات چه اتفاقی می افتد.

بازخوردی که سیستم ارائه می دهد احساسی را منتقل نمی کند. رباتیک است. وقتی کاربری با چنین سیستمی ارتباط برقرار می کند ، احساس می کند که به کامپیوتر دستور می دهد. تنها تفاوت با رابط کاربری گرافیکی سنتی این است که شما از یک رسانه متفاوت برای دستور استفاده می کنید (صوتی در مقابل ورودی صفحه کلید).

طراحان در تلاشند تا این مشکلات را برطرف کنند و ماشین آلات را زنده و زنده جلوه دهند.

در اینجا چگونگی دستیابی به این هدف با حرکت وجود دارد:

VUI که اعتماد ایجاد می کند:

وضعیت آینده سیستم های هوش مصنوعی VUI را که باعث ایجاد اعتماد شود ، در اولویت قرار می دهد. اعتماد به ایجاد پل ارتباطی بین شخص و ماشین کمک می کند. در صورت عدم وجود اعتماد ، کاربران بعید خواهند بود با یک سیستم تعامل داشته باشند. یکی از مهمترین جنبه های اعتماد سازی ، احساس کنترل به کاربران است. قابل مشاهده بودن وضعیت سیستم و کنترل کاربر و آزادی آن - 2 مورد از 10 کاربرد کاربردی برای طراحی رابط کاربر که توسط Jakob Nielsen ساخته شده است ، همچنان در طراحی VUI قابل استفاده هستند.

اما در متن سیستم AI به چه معناست؟ سیستم باید در برابر درخواست کاربر با بازخورد مناسب واکنش نشان دهد. این بازخورد باید درک کاملی از عملکرد سیستم در اختیار کاربران قرار دهد.

بازخورد دیداری از ورودی کاربر:

بدون بازخورد صوتی و تصویری از سیستم ، کاربران فقط هنگام تعامل با سیستم می توانند حدس بزنند. بازخورد دیداری به کاربر اجازه می دهد تا وضعیت فعلی سیستم را بداند - این به عنوان تأیید اینکه سیستم درخواست را دریافت کرده و در حال پردازش آن است عمل می کند.

وقتی نوبت به طراحی بازخورد بصری برای سیستم های هوش مصنوعی می رسد ، طراحان گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. به ابتدایی ترین روش ، بازخورد ممکن است به سادگی تغییر وضعیت از صفحه خالی به معنادارتر باشد. اما دستیابی به نتایج بهتری با در نظر گرفتن خصوصیات مارک تجاری منحصر به فرد در بازخورد تصویری امکان پذیر است. در زیر می توانید مفهومی از دستیار صوتی Rokid AI را مشاهده کنید. جلوه های متحرک نشان دهنده ماهیت برند است و کاربران را به تعامل با محصول می کشاند.

اما به عنوان کاربران ، ما نه تنها می خواهیم بدانیم که سیستمی درخواست ما را دریافت کرده ، بلکه می خواهیم احساس کنیم که سیستم ما را درک کرده است. این احساس نقشی اساسی در ایجاد سطح اعتماد بیشتری دارد.

دستیابی به یک تجربه کاملاً غوطه وری با استفاده از ارتباط تصویری پویا امکان پذیر است. بیایید ببینیم که چگونه در عمل کار می کند. حرکت می تواند برای تأیید اقدامات استفاده شود. به مثال "تشخیص صدا" از مطالعه موردی Rokid توجه کنید. بازخورد تصویری باعث می شود که وقتی سیستم کاربر را می شنود ، این امر مشهود است زیرا موج صدا فقط در صورت ارائه دستور توسط کاربر ، قابل مشاهده است. مثال دوم "GUI سیستم" است. توجه داشته باشید که دایره برای نشان دادن پاسخ "نه" یک حرکت افقی ایجاد می کند.

وضوح تغییرات دولت:

تغییرات حالت در رابط کاربر اغلب به طور پیش فرض شامل برش های سخت است - کاربران فقط دو حالت را می بینند - اولین صفحه ای که ورودی کاربر را می پذیرد و یک صفحه دوم با نتایج. برش های سخت پیگیری تغییرات حالت را دشوار می کند و بار شناختی را افزایش می دهد (قدرت اضافی مغز برای ایجاد ارتباط بین دو حالت).

می توان با ایجاد میان کار برای ایجاد فریم های میانی در بین ایالت ها ، مشکل برش سخت را حل کرد و تجربه را بسیار کاربر پسند کرد. هدف این است که صفحه اول به آرامی به صفحه دوم تبدیل شود. حرکت در این فرآیند نقش اساسی دارد - کاربران را با تمرکز هدایت شده بین نماها درگیر می کند.

روند انجام (POD):

هنگامی که کاربران با یک دستیار هوش مصنوعی ارتباط برقرار می کنند ، معمولاً سه حالت را طی می کنند - درخواست می کنند ، منتظر نتایج و خواندن نتایج ارائه شده توسط سیستم هستند.

اکثر کاربران می خواهند بدانند که پس از ارسال یک فرمان و قبل از دیدن نتایج ، چه اتفاقی می افتد. این اطلاعات می تواند به کاربران کمک کند تا درک کنند که آیا سیستم هدف اصلی را تشخیص داده است یا نه.

مفهوم POD (فرآیند انجام) به طراحان کمک می کند تا به این هدف برسند. طراحی حرکت با دادن سرنخی در مورد اتفاقات رخ داده ، خلا comp درک را پر می کند. هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم:

وقتی کاربر درخواستی را به سیستم می فرستد ، سیستم روند کاری را که در حال حاضر انجام می دهد ساده می کند و این اطلاعات را به کاربر نشان می دهد.

POD یک انیمیشن در حال بارگیری نیست. این فقط این واقعیت را بیان نمی کند که کاربران باید منتظر بمانند در حالی که یک سیستم کاری را انجام می دهد ، بلکه اطلاعات ارزشمندی را درباره آنچه که سیستم انجام می دهد ارائه می دهد.

چگونه می توانم برای محصول خود POD طراحی کنم؟

متأسفانه ، هیچ پاسخی جهانی برای این سوال وجود ندارد. ماهیت محصول راه حل را تعیین می کند. طراحان باید خود را به جای کاربر بگذارند و به این فکر کنند که کاربر در یک موقعیت خاص چه کاری انجام خواهد داد (وقتی کاربر به طور دستی عملیات را کامل می کند ، وضعیت سفر چگونه خواهد بود). به عنوان مثال ، یک POD برای یک دستور برای بیرون کشیدن یک فایل از Dropbox ممکن است مانند جستجوی یک فایل در ذخیره سازی Dropbox به نظر برسد.

رابطی که شخصیت را منتقل می کند:

بسیاری از طراحان در دام خلق محصولی گرفتار می شوند که احساس آن با سایر محصولات یک رده احساس می شود. وقتی کاربری با چنین محصولاتی تعامل دارد ، نمی توانید تفاوتی بین آن ها تشخیص دهید. در نتیجه ، اشتباه گرفتن یک محصول با محصول دیگر نسبتاً آسان است.

حرکت می تواند به طراحان در حل این مشکل کمک کند. با تزریق حرکات ظریف به یک طراحی ، طراحان باعث می شوند که کاربران احساس کنند در حال تعامل با چیزی هستند که دارای شخصیت است.

قدرت جزئیات کوچک را تقویت کنید:

"جزئیات جزئیات نیستند. آنها طراحی می کنند. "

این نقل قول بی انتها از Charle Eames به ما یادآوری می کند که هر جزئیات در یک محصول بر نحوه درک کاربران تأثیر دارد. توجه ساده به جزئیات معمولاً همان چیزی است که به کاربران علامت می دهد افرادی که محصول را ایجاد می کنند به آنها اهمیت می دهند. حتی موارد کوچک مانند آیکون نیز می توانند نقش بسزایی در تجربه کاربر داشته باشند.

وقتی طراحان وقت خود را صرف ایجاد نمادهای منحصر به فرد برای یک پروژه می کنند ، کاربران متوجه می شوند و این باعث می شود که این تجربه به یاد ماندنی تر شود. با جفت شدن طراحی عالی آیکون با حرکت ، می توانید یک تجربه کاربری واقعا لذت بخش ایجاد کنید.

زبان حرکت:

حرکت می تواند سطح جدیدی از عمق را به طراحی تعامل اضافه کند. برای هر دستوری که کاربران به دستیار هوش مصنوعی ارسال می کنند ، داستانی وجود دارد که دنبال می کند و طراحی مبتنی بر حرکت خوب به طراحان کمک می کند تا آن را به طور موثر بازگو کنند. زبانی که برای بیان داستان استفاده می کنیم می تواند ارتباط عمیقی با احساساتی داشته باشد که می خواهیم برای کاربرانمان منتقل کنیم. می خواهیم کاربران چه احساسی داشته باشند؟ آیا می خواهیم آنها را سرگرم کنیم و یک حس سرگرمی ایجاد کنیم یا می خواهیم احساس پیچیدگی کنیم؟ ماهیت یک محصول به ما کمک می کند تا زبان مناسبی پیدا کنیم.

هوش مصنوعی که انسان را احساس می کند:

چه چیزی باعث می شود که یک رابط احساس انسانی شود؟ وقتی صحبت از کمک به هوش مصنوعی می شود ، دو ویژگی در نحوه درک افراد از رابط ها نقش اساسی دارند - صدا و حرکت. صدا بخشی از شخصیت است و هویت را شکل می دهد. وقتی صدا را با چیزی مرتبط کردیم ، آن بخشی از هویت آن می شود. و هنگامی که با چنین رابطی ارتباط برقرار می کنیم ، احساسات را تجربه می کنیم ، درست مثل افراد واقعی. حرکت می تواند این احساس را تقویت کند.

در ویدئوی 103EX ، رولزرویس نشان می دهد که چگونه به هوش مصنوعی روح می بخشد. به لطف حرکت ، روحیه وجد (تزئین سرپوش اتومبیل های رولزرویس) چیزی فراتر از یک عنصر تزئینی است. این یک قسمت طبیعی از تجربه می شود ، یک عنصر کاربردی که رانندگان آینده با ماشین مرتبط می شوند.

طراحان می توانند همان اصول را در کار خود اعمال کنند. به عنوان مثال ، اگر محصول شما دارای طلسم است ، می توانید با افزودن تن ، صدا و جلوه های حرکتی غنی ، آن را به بخشی جدایی ناپذیر در طراحی محصول تبدیل کنید.

نتیجه:

حرکت برای طراحی آینده کاملاً مهم است. این به طراحان کمک می کند تا مشکلات اساسی را حل کنند و اعتماد به نفس بین یک ماشین و کاربر را برای انسانی سازی رابط ها ایجاد کنند.